woensdag 26 juni 2013

Dit is niet mijn ding

Onlangs kreeg ik een Liebster award van Elke en een tijd geleden kreeg ik die ook al van Ilse. Natuurlijk vind ik het leuk dat ze mijn blog nomineerden, maar ... Zo van die awards is echt niet mijn ding (ook de vroegere kettingbrieven en mailtjes, liet ik gewoon passeren) dus wist ik niet goed wat ermee te doen.

Na een paar dagen bezinken heb ik het volgende bedacht: wat vraagjes oplossen, voor één keer wil ik dat wel eens doen. En wie dan een beetje meer over mij wil weten kan ze dan eens lezen.
Maar de award doorgeven daar pas ik voor. Er zijn zo veel leuke mensen in het blogwereldje waar ik hem aan zou kunnen geven, maar zo van die kettingdingen, dat is nu eenmaal niet mijn ding...

11 weetjes over mezelf:

  1. Toen ik een jaar of 10 was wilde ik een knutselgroepje starten, "de Frutselclub"
  2. Na mijn opleiding van interieurarchitecte werkte ik in de verlichtingssector en de kantoorinrichting
  3. Ook volgde ik als hobby nog een avondopleiding grafische vormgeving
  4. In september begin ik aan een avondcursus patroontekenen voor kinderen en tieners
  5. Ik heb een zwak voor mooie patroontjes
  6. Mijn autistisch kantje: ik leg graag dingen in de volgorde van de kleuren van de regenboog
  7. Voor deze blog had ik een blog met zelfgemaakte wenskaarten
  8. Voor sushi of vietnamese loempia's mag je me altijd wakker maken
  9. Als ik met een (naai)projectje bezig ben dan lijkt het wel of er een bom ontploft is op mijn naaiplek (en ver daar rond)
  10. Ik ben een lijstjesmaker, maar doe er achteraf niet zo veel mee
  11. Ik drink nooit alcohol of koffie, niet uit principe, maar ik lust het gewoon niet.

1. Wat doe je in het dagelijkse leven en waar word je echt blij van? 
Momenteel ben ik fulltime mama en probeer ik daarbij nog als zelfstandige op te starten. En echt blij wordt ik van zo veel grote en kleine dingen. De laatste tijd is dat van mijn twee jongens die samen plezier beginnen maken.

2. Hoe is de naam van jouw blog ontstaan?  
Pieke Wieke is de koosnaam die mijn vader vroeger (en nu eigenlijk nog) voor mij gebruikte.

3. Stof of papier?
Dat is voor mij het zelfde als het kiezen tussen mijn twee zonen, dat kan ik niet dus.

4. Wat is jouw favoriete tool? 
Momenteel toch mijn snijplotter.

5. Wat is jouw lievelingskleur? 
Appelblauwzeegroen en alles wat er zo wat in de buurt komt. Hoewel ik tegenwoordig meer favoriete kleurcombinaties heb, dan een specifieke kleur.

6. Met welke kleur kun je echt niets? 
Minder voor de hand liggende kleuren vind ik een uitdaging om te combineren zodat ze toch leuk worden. Maar zwart zal je niet snel in mijn (stoffen)kast vinden

7. Ben jij een winter- of een zomertype? 
Zomertype omdat ik beter tegen de warmte kan dan tegen de kou.

8. Wat is jouw inspiratiebron? 
Internet, en mijn kinderen

9. Wat zijn jouw favoriete accessoires?
Sjaaltjes

10. Noorwegen of Turkije? 
Naar Noorwegen wil ik nog wel eens op reis, Turkije heb ik al verschillende keren bezocht.

11. Wat wil je nog meer vertellen? 
Nu heb al meer als genoeg verteld over mezelf, morgen weer een post over mijn maaksels. Dat ligt mij toch beter hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...