zondag 1 juni 2014

Zou ik ze nog dragen?

Op naaivlak ben ik een moeilijke. Het is te zeggen, als het op naaien voor mezelf aankomt toch. Mijn jongens durf ik quasi schaamteloos met mislukte naaisels de straat op sturen. Maar voor mezelf leg ik de lat meestal heel hoog. Zo hoog dat ik eigenlijk bijna nooit tevreden ben over iets wat ik voor mezelf maakte.

(voorlopig uitverkocht, terug beschikbaar vanaf midden Juli)
Patroon: Knipmode special , Maart 2014

Dus ook niet over deze jurk. Ik maakte ze met een van de eerste stukjes Softcactusstof, ze lag toen zelfs nog niet in de winkels.
Van het moment dat ik dit patroon in de groene versie had afgedrukt, had ik een soort utopisch beeld in mijn hoofd van mezelf in een kleedje uit die stof. Een zelfgemaakt kleedje, in een zelfontworpen stof, zo tof leek me dat!

Toen kreeg ik het ook nog in mijn hoofd dat ik het wou dragen op de grote blogmeet. Slechts een paar dagen ervoor begon ik aan het kleedje. Vol goede moed om het op tijd af te krijgen. Het lukte me wonderwel, dankzij een beetje vakkundige hulp. Waarvoor dank Diane. Mijn jurk was een half uurtje voor de start van de blogmeet klaar. Net genoeg tijd dus om ze aan te trekken en te vertrekken.

Misschien was dat net goed, want veel tijd om de jurk te keuren in de spiegel had ik niet. Dat deed ik erna natuurlijk wel. En toen begonnen de twijfels:

  • het lint was te smal, dus maakte ik een iets bredere versie.
  • is de kleur eigenlijk wel mijn ding?
  • past ze nu eigenlijk wel mooi aan?
  • is mijn gat niet te dik in deze jurk?
  • lijkt ze niet te veel op een schort?
  • sta ik wel met een jurk?
  • volgens mij lijk ik er twee maten zwaarder in dan ik eigenlijk ben ...










Ze werd nog een keer uit de kast gehaald voor de Soft Cactus fotoshoot. Zelfs Myra kreeg ze niet naar mijn zin op de foto. Dus nog meer twijfels.



Sinds toen blijft die jurk dus in mijn kleerkast hangen. Zelfs de foto's bloggen, daar twijfelde ik over. Maar ja, als ik mijn jongens met niet 100% gelukte naaisels naar buiten stuur dan moet ik zelf niet flauw doen.

Wat denken jullie, zal ik ze nog dragen of voor eeuwig en altijd in mijn kast laten hangen?

PS: al zeggen jullie massaal dragen, ik beloof niets. Zoals ik al zei, ben ik nogal een moeilijke met naaisels voor mezelf ;)

22 opmerkingen:

  1. ik zou het lint weglaten en vervangen door een lederen riempje...
    idd een leuke jurk maar volgens mij ergens aan je romp wat te ruim... maar ik zou er zeker mee durven buiten komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind 'm best leuk hoor, alleen is het bovenstuk volgens mij te groot. Als je deze smaller zou maken en misschien ook wat verlengen? En een riempje is inderdaad leuk!10001000

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me aan bij Mumendemiekes! Persoonlijk stoort het rode lint me wat. Het lijfje zit inderdaad wat losjes, maar hé, maakt dat stofje niet alles goed? Ik zou het dragen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat je de kleur etc zeker mag dragen! Zeker in combi met dat rode vestje en laarsjes ;-) Wat me opvalt is dat het bovenstuk te ruim is en dat zorgt volgens mij voor het gevoel: twee maten extra! Dus oftewel vernauw je daar... oftewel zet je er helemaal de schaar in en maak je er een rok van ofzo oftewel een nieuw bovenstuk... het lint stoort mij niet en het rokgedeelte vind ik dus super :-) benieuwd wat je er mee gaat doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vorige zomer maakte ik ook twee jurken die zo sterk verbreedden in het rokdeel (eentje met heel veel plooien en eentje met een rimpelrok), maar echt flatterend is dat niet voor bredere heupen. Toch doe ik ze soms nog eens aan, als ik zo'n 'foertdag' heb (tegenover alle slanke modellen) en omdat ik het eigenlijk soms wel fijn vind om zoiets rond mijn lijf te hebben waar je de wind zo onder voelt waaien ;-) Misschien is het ook dit wat jou doet twijfelen bij deze jurk, want zo'n verbredend rokdeel werkt niet echt verslankend ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ligt inderdaad een groot stuk aan het rokdeel. Al denk ik dat de paspel in het bovenstukje er ook iets mee te maken heeft.

      Verwijderen
  6. Mijn favoriete Soft-cactusstofke. Dochterlief kreeg er ook een jurkje uit.
    En je moet niet zo streng zijn voor jezelf. Ik vind je beeldig in dat kleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rond de brost lijkt het een beetje te groot... Maar het rode lint vind ik net heel leuk.! Oh, en het groen staat je goed hoor. Vind ik mooi bij je donkere haren...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. shoeke, iedereen is zo over eigen maaksels voor zichzelf
    (we zijn al zo kritisch over dingen die we kopen voor onszelf, laat staan zelf naaien)
    Ik vond 'em toen mooi en vind 'em nu nog steeds mooi ;)
    misschien kan je eens proberen af te spelden naargelang de tips hierboven en kijken wat dat je zegt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We maken dat allemaal wel eens mee, als je nog goesting hebt kan je idd wel nog hier en daar wat innemen ... maar anders wordt dit er beslist eentje voor hete zomerdagen! Laat dus maar komen , die dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, je zal hem nog dragen! Wat een zonde anders! Ik sluit me aan bij bovenstaande, het bovendeel is iets te ruim denk ik, mag wat meer aansluiten, en dan ga je ineens weer 2 maten minder lijken (wat dan wel resulteert in een heel smal lijntje ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het groen staat je in combinatie met dat rood prachtig. Inderdaad het bovenstuk wat versmallen en je hebt gegarandeerd al een heel andere jurk en ook een ander draaggevoel. Voor de rest zeker een draagbaar kleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lol, er is een reden waarom die foto's van mij ook nog niet op het net te vinden zijn hoor - meer uitleg moet ik daar niet bij geven zeker?
    Ik ga eerlijk zijn... ik hou van het kleedje, het is mooi genaaid en al. Dit gezegd zijnde weet ik niet of ik die kleur voor jou zou kiezen... Ik zou zeker het lijfje wat meer innemen, ik (maar dat is smaak en goesting) zou het wat meer laten aansluiten omdat ik dat mooier vind.
    HIerboven lees ik al tips genoeg, ik zou het kleedje aanpassen naar jouw goesting en het zeker niet in de kast laten hangen... Dit gezegd zijnde ga ik nog een hemdje voor mijn zoon naaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, jij had anders nog wel hele leuke foto's vind ik ;) Misschien moeten we afspreken, volgend naaiweekend, dragen we onze jurk :D
      Naai ze!

      Verwijderen
    2. Hmm, het is iets met de pot, de ketel en een of ander kleur ;)
      Maar ik draag mijn jurkje zunne! Nu jij nog - grijns.

      Verwijderen
  13. Ik vind ze super mooi! De kleurencombi met de roden laarsjes, vestje en riempje is prachtig!
    De jurk zit inderdaad een beetje ruim, een iets aanpassender modelletje had misschien mooier geweest, maar ik vind ze zeker niet om in de kast te laten hangen tot in de jaren stillekes. DRAGEN zou ik zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind ook dat hij je wat verzwaard. maar dat is bij u niet echt n probleem. wel schoon jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind persoonlijk dat het mooi is. Het staat je goed. En een uitlopend kleedje geeft misschien altijd wel het gevoel dat je dikker bent. Maar ik vind dat absoluut niet. En de kleur staat je ook niet mis.
    Ik zou het bovenaan niet meer innemen omdat het dan misschien moeilijker in te bewegen valt.
    Tja, als het niet draagt is er wellicht iemand die dat wel zou doen. Misschien een Give-Away want het zou zonde zijn als het in je kast blijft hangen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt al vele tips van andere gekregen dus aan de slag zou ik zeggen want het is zonde zo'n toffe jurk in een super leuke kleur van een tof stofje in de kast te laten hangen!Persoonlijk vind ik het lint niet zo mooi,een riempje in het rood lijkt me leuker maar dat is smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ken dat gevoel...maak nooit iets voor mezelf meer.Vind mezelf er ook altijd te dik in.Het ziet er in iederdergeval wel mooi gemaakt uit . combinatie met het golfje en botjes vind ik ook top.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat dikker lijken dan je bent, lijkt mij echt tussen jouw oren te zitten ... zou onmiddellijk tekenen voor jouw lijn ! Innemen zou ik niet doen, dan is er nog wat plaats als je een ijsje te veel hebt gegeten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heeel mooi hoor, staat je goed. Maar ik zou geen lint in de jurk doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...