zaterdag 11 april 2015

Over appelen en stofjes

*scroll down for English

Je bent ze waarschijnlijk al tegen gekomen, de stofjes van Finch Fabrics.
Een nieuw Belgisch  merk van grafische paneelstoffen in tricot.

Nieuw, Belgisch, tricot, grafisch en (paneel)stoffen.
Dat klonk veelbelovend!

Ook de prints zagen ondanks de kleine afbeeldingen online er al heel mooi uit.

De stofjes kwamen binnen en overtroffen zelf mijn verwachtingen.
Prachtige kleuren, een mooie kwaliteit en zalig om mee te werken.

Eén stofje bleef me roepen.
Ik kon het niet laten ...

Zo af en toe meisjes gerief naaien, zo zomaar, omdat het een mooi stofje is ...
Moet kunnen...

Giant Apple,  Finch Fabrics bloemenmeisjes

Patroon: 
Giant Apple (maat 74) - Ottobre zomer 2014
(zonder mouwtjes)

Stof:

Een eenvoudig modelletje, voor een stofje dat niet veel nodig heeft.

Grappig, en toevallig
Een stofje met een appeltjes, ontworpen door Alice Apple, en het patroontje dat ik gebruikte:
Giant Appel

Moeten er nog appelen zijn?

Giant Apple, bloemenmeisjes Finch Fabrics

Giant Apple, bloemenmeisjes Finch Fabrics


Giant Apple , bloemenmeisjes Finch Fabrics


About apples and fabric

Have you seen the fabics of Finch Fabrics yet? 
They are new, Belgian, graphical, knitted pannel fabics.
What is not to like!

There was one of those fabrics that kept calling me, so I had to sew with it.

I made a simple dress witch shows the fabric very nicely. The pattern is the Giant Apple of Ottobre. 
A little coincidence, because the designer is called "Alice Apple". And did you notice the little apples on the dress?




16 opmerkingen:

  1. 't Viel me ook al op dat er nogal veel appeltjes waren. Maar het moet gezegd: ze passen prima bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Giant Apple en Alice Apple, een prima match!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Volgens mij zal het gevuld nog cuter zijn. Nu nog vulling vinden ;)

      Verwijderen
  4. Schattig stofje! Had ik nog nooit van gehoord of over gelezen hier in Nederland...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook kei blij als ik eens kan naaien voor een mini meisje :-) Super schattig kleedje, en wat een mooie afwerking Lieve!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een perfect stofje voor zo'n schattig kleedje! Welke schoonheid mag hierin resideren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig nog geen, maar het is de perfecte maat om als geboortecadeautje te dienen ;)

      Verwijderen
  7. Heerlijk! Die print, en dat patroontje zijn echt perfect in verhouding! Eye candy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Het stofje blijft mij ook maar roepen..denk dat ik toch overstag ga ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...