dinsdag 1 maart 2016

Kids Clothes Week: Robot time

*scroll down for English

De jongste zoon was al lang fan van die ene robot tricot in de winkelkast. Nu paste deze perfect in het thema van de Kids Clothes Week "Toys".

 Patroon: 

Stoffen:

Omdat de kleur van de stof vrij donker is voor het lichte velletje van Arend, combineerde ik deze met een licht turquoise effen stof. Voor het patroon koos ik een gekend succesnummer, de Ole.

Een groot deel van mijn KCW tijd ging naar het uitwerken van de "geborduurde" robot, en zijn hondje. Deze tekende ik eerst met oplosbare stift op de stof, en daarna stikte ik met mijn naaimachine over de lijnen. Een werkje waar veel geduld voor nodig was.
Maar ik ging dan ook bewust voor het uitwerken van de blikvanger in plaats van verschillende kledingstukken te naaien. Wat ben ik blij met het resultaat.

De kleine rode accentjes, de manier waarop de robot zichtbaar blijft wanneer hij zijn arm buigt, het neusje van het hondje, ...

Ik hoef je dus niet te vertellen wat mijn favoriete kant van de omkeerbare trui is.
En je kan waarschijnlijk al raden wat de favoriet van de zoon is ...
Typisch ...

We zullen maar denken dat de effen kant zo wat langer gespaard blijft van onuitwasbare vlekken.

Hoe fijn was het om terug buiten foto's te kunnen trekken in het zonnetje.
Laat die lente maar komen!


KCW Ole

Kids Clothes Week: Robot time

For a long time already our youngest son was fond of the robot fabric in my store. This fabric was perfect for the Toys theme of last Kids Clothes Week.

Because the colour of the fabric is quite dark for the light skin of Arend, I combined it with a light blue fabric. The pattern is already a classic, and always a succes, Ole from Zonen 09.

The biggest part of my KCW time went to the stitching of the robot and his dog. But I choose some slow sewing, and one eye catcher in stead of multiple pieces.
I am so happy with the final result.

The red accents, the way the robots stays visible when he bends his arm, the nose of the dog, ...

I don't have to tell you wich is my favourite site of the reversible swater.
The one of the son, you can probabily guess.
So typical ...

maandag 22 februari 2016

Het lillestoff boek: Mijn lievelingkleren

*scroll down for English *

Eén van de hoogtepunten vorig jaar was toch wel het meewerken aan het lillestoffboek.

Daarvoor trok ik een weekend naar Hannover, waar het lillestoff hoofdkwartier gelegen is.

Ik tekende niet enkel het patroontje en de stoffen uit. Het was de bedoeling dat elke designer de voorbeeldstukken voor het boek ook zelf naaide voor de foto's van de handleiding.

Kan je je voorstellen? Een heel weekend naaien samen met de andere designers (madammen waar ik al zo lang naar op kijk) en Daniele, de "cheffin" van lillestoff. En dan nog in het Duits.
Spannend, zeg ik je.

Maar het liep snel los. Vooral ook toen ik een paar "Belgische" naaitruuks uit mijn mouw toverde die ze in Duitsland blijkbaar nog niet kenden.
De fotolocatie was het inspirerende zeefdruk atelier van Orike Muth, de plaatselijke Lotte Martens. De designers, Daniele en Isabelle, de fotografe bleken stuk voor stuk super toffe madammen.


Genieten was het. Voor de eerste keer met een eigen"lillestofje" werken. Met als resultaat twee naaisels die beiden uitdraaide zoals ik het in mijn hoofd had.

Het patroontje dus.
Zoals ik al eerder liet zien, een  hemdje in tricot. Maar dus niet alleen voor jongens, ook in jurkjes uitvoering.
In de uiteindelijke uitvoering is het lint van het jurkje weggelaten, maar kan natuurlijk altijd makkelijk toegevoegd worden.



De stoffen die ik ontwierp voor dit patroon, zijn twee kleine geometrische prints. My paradise en Little paradise, beiden combineerbaar, en unisex.





 De volgende foto's zijn genomen door Isabelle, die alle foto's nam voor het boek.


 





Het lillestoff boek, "Meine Lieblingskleider" ligt vanaf 1 maart in de winkel. Het is natuurlijk wel in het Duits, maar als je een beetje naaiervaring hebt kan dat geen probleem zijn.

Nog steeds benieuwd naar meer? Binnenkort toon ik je alvast mijn favorieten uit het boek.

Kan je echt niet wachten? Lillesstoff maakte een mooi lookbook van "the making of".


The lillestoff book: My favorite clothes

One of the highlights last year was cooperating in the making of the lillestoff book.

For that I went for a weekend to Hanover, where the lillestoff headquarters are located.

Not only did I draw the pattern and the fabrics. Each designer had to sew the sample pieces on the spot for the pictures of the manual.

Can you imagine?
A weekend sewing together with the other designers (lady's that I admire a lot) and and Daniele, the "boss" of lillestoff.
Quite exciting ...

But is was really fun. Especially when I showed a few "Belgian" sewing tricks wich they did not know yet in Germany.
The photo location was the inspiring silkscreen workshop Orike Muth The designers, Danielle and Isabelle, the photographer turned out to be super cool lady's.

I enjoyed it so much For the firt time sewing with my very own lillestoff fabric. And the result that turned out exactly as I had in mind.

So the pattern ...
As I showed earlier, a shirt in jersey. But not only for boys, also a availaible as a dress pattern.

In the final version of the dress the ribbon has been left out, but of course it can always be added easily.

The fabrics that I designed for this pattern are two small geometric prints. My paradise and Little paradise, can both be combined, and are unisex.



The lillestoff book, "Meine Lieblingslieder" will be from March 1 in store.Of course it will be in German, but if you have a little sewing experience that can not be a problem.

Still looking for more? Soon I will show you my favorites from the book.

You can't wait? Lillestoff made a nice lookbook of "making of".






 


woensdag 17 februari 2016

Een geheim project, ons favoriete hemdje.

* scroll down for English *

Of ik wou meewerken aan een geheim project?

Die vraag kreeg ik meer dan een jaar geleden bij lillestoff. 
Een patroontje uittekenen en een bijhorend stofje ontwerpen voor het eerste lillestoffboek. 

Natuurlijk wou ik dat.

Al lang zocht ik een tof en makkelijk patroontje voor een hemdje in tricot. Dus haalde ik mijn patroonteken skills van onder het stof, en begon te tekenen.

Patroon:
Zelf getekend, binnenkort verkrijgbaar in het lillestoffboek

Stof:
Superhelden, van Susalabim voor lillestoff

De eerste testversie viel goed mee, en met een paar aanpassingen was de tweede testversie helemaal wat ik wou. Een hemdje in tricot, dat mooi aanpast en draagt als een t-shirt. 


Het werd meteen mijn en ook zijn favorietje deze zomer.

We trokken een dagje naar de C-Mine in Genk voor een gezellig familiedagje. "Toevallig" had de zoon zijn nieuwe hemd aan. Spijtig genoeg was zijn modellentalent zoals heel de familie een dagje op vakantie.







Ja, wij gingen helemaal naar boven!

Mijn favoriete foto van vorig jaar!
Genomen door Nand met een schitterende photo bomb van onze kleine krullenbol

Wil je meer zien van het hemdje en patroon? Dit weekend toon ik de foto's van het definitieve resultaat. Ik kan je al wel verklappen dat ik als jongensmama ook aan de meisjes dacht!


A secret mission, our favorite shirt.

If I wanted to cooperate on a secret mission?

That was the question Daniele from lillestoff asked me about a year ago.
Drawing a pattern and designing a fabric for the first lillestoff book.

Ofcourse I wanted to do that!

For a while I was searching for a nice and easy pattern of a shirt in a knitted fabric. So I dusted off my patternmaking skills and started drawing.

The test version was already wearable, but it didn't fit properly. With a few adaptions, the second version turned out just like I originally had in mind. A nice fitting shirt that wears like a t-shirt.

It became the favorite piece of last summer of both myself as my son.

We went on a family trip to the C-Mine in Genk. "Accidentically" our son was wearing his new shirt. Unfortunately his modelling talent took a day off.

If you are curious about the pattern and shirt, I will show you the pictures of the final result next weekend. I can already tell you that this boys mum didn't forget the girls!

donderdag 17 december 2015

Kan er iemand even in mijn arm knijpen?

*scroll down for English*

Ongeveer vijf jaar geleden kreeg ik de kriebels. Net bevallen van onze Nand, het zouden wel hormonen zijn. Plots moest ik een naaimachine hebben. Wellicht een bevlieging en dus kocht ik mezelf een basismachientje in de plaatselijke supermarkt.

Wie had toen gedacht...


De bevlieging intrigeerde me, werd een leerschool, werd een hobby, werd een passie en werd uiteindelijk mijn droomjob.

Dat had ik nooit gedacht...

Een vier tal jaar geleden kocht ik mijn allereerste "designer" stofje op de stoffenavond van Schoten Stikt. Dat ik zelf ooit aan de andere kant van de tafels vol stoffen zou staan, geholpen door de twee belangrijkste mannen in mijn leven.

Dat had ik nooit gedacht...


Door dat ene stofje werd ik fan, grote fan. Fan van de kleuren en designs. Fan van de biologische kwaliteit van lillestoff.

Wie had toen gedacht...


Op een avondje naaien voor het goede doel leerde ik Naomi kennen. We werkten samen aan haar droom en enkele maanden later stond ik mee aan de wieg van ondertussen een vaste waarde in de stoffenwereld.

Ook dat had ik nooit kunnen denken...


Op een beurs om stoffen in te kopen bezocht ik de stand van lillestoff. Mijn man deed een babbeltje, we lieten wat van mijn stofontwerpen zien en voor ik het goed en wel besefte was ik designer voor lillestoff.

Nu dat had ik zelfs nooit durven dromen...


Het voelde allemaal wat onrealistisch aan, tot vorige week. De vriendelijke dame van UPS bracht me een pakje met stof. Een pakje net iets anders dan de meeste pakken stof die hier geleverd worden. Een pakje met het eerste stofje "Designed with love" by Pieke Wieke for lillestoff.




De stof kreeg de toepasselijke naam "Squeeze me". Want soms heb ik echt het gevoel dat ik in een droom leef. Niet dat mijn zelfstandige avontuur altijd rozengeur en maneschijn is, zeker niet. Maar toch.

Als je me dus nog eens tegen komt mag je altijd even in mijn arm knijpen. Gewoon om me er aan te herinneren wat een geluk ik heb. Een geluk dat ik mijn droom kan realiseren. Dat ik elke dag kan doen wat ik graag doe, op mijn eigen ritme maar ook als het nodig op dat van onze kinderen. Gesteund door mijn hele omgeving.

Squeeze me dus.

Voor mijn eerste lillestoff naaisel bleef ik lekker binnen mijn comfortzone. Dus naaide ik voor Nand een Liam polo. Twee wintertricots in bijpassende kleuren, bijpassende knoopjes en een streepje elastische biais. Veel extra details geven veel extra werk, maar ze maken echt het verschil.

Liam polo La Maison Victor, lillestoff

Patroon: 
Liam Polo, La Maison Victor

Stof:
Squeeze me





Liam polo La Maison Victor, lillestoff




Nand is heel blij met zijn nieuwe polo trui. Alleen Arend is er niet gelukkig mee. Die wordt kwaad als zijn broer ze aan heeft. "Nand jij mag die niet aan doen, die is voor meisjes". Dat is er dus eentje dat niet doorgeschoven zal worden.

Can somebody squeeze me please?


About five years ago it hit me. I just having had my first child, it had to be the hormones. I had to have a sewing machine. Probable just another phase, so I went to the local supermarket and bought me a very basic first sewing machine.

Who would have thought...

The phase intrigued me, became a learning experience, became a hobby, became a passion and in the end became my dream job.

I never expected that... 

About four years ago, I bought my very first "designer" fabric on the fabric sales evening of my sewing club "Schoten Stikt". That I would be on the other side of those tables filled with fabrics, helped by the two most important men in my life.

I never would have thought...

Because of that one piece of fabric, I became a fan. I became a huge fan. Fan of colors and designs. Fan of the biological quality of lillestoff.

Who would have guessed...

I met Naomi during an evening of sewing for a local charity. We worked together to build her dream and a couple of months later I witnessed the birth of what nowadays is a well known design studio in the fabric world.

I never thought that would happen...

During a wholesale fabric fair I visited the booth of lillestoff. My husband chatted up the people of lillestoff and showed them some of my designs. Before I had the time to process it, I had just become a designer for lillestoff.

I could have never even dreamt that...

It all felt unrealistic, until last week. The friendly UPS lady brought me a parcel with fabric. A parcel that was just a little bit different then all the other parcels of fabric that are delivered here. The parcel with the very first fabric "Designed with love" by Pieke Wieke for lillestoff.

The fabric got the appropriate name "Squeeze me". Sometimes I really feel like I'm living in a dream. Not that my adventure as a self employed person has always been nice and shiny.

If you ever pass me by, you're always allowed to pinch me in the arm. Just to remind me how lucky I am. Lucky to be able to realise my dreams. Every day I can do what I love to do, at my own pace, but also when needed at the pace of our children, supported by everyone I hold dear to me.

So squeeze me...

I decided to stay in my comfort zone when I made my first piece with my very own lillestoff design. 
So I sewed Nand a Liam collar shirt. Two winter knits with matching colors, matching buttons and a little line in elastic biais. A lot of extra details make a lot of extra work, but they really make a difference.

Nand is loving his new collar shirt. Arend is less happy. He always gets angry if his brother is wearing them. "Nand you shouldn't wear that shirt; It's for girls!". I guess this shirt won't be handed down to him.





dinsdag 1 december 2015

Liefde op het eerste zicht

* scroll down for English *

Het gebeurd niet vaak maar zo af en toe overkomt het me ...
Dan wordt ik halsoverkop verliefd
Op een stofje ...

Zo was het dus met deze stof. Een tricot met jeans look van lillestoff, met een prachtige tekening van Susalabim. Ik zag ze voor het eerst op het lillestoff festival als een prachtige hoodie/t-shirt. 


Stof: 
Patroon:


En toen deed ik iets wat ik normaal gezien nooit doe. 
Schaamteloos kopiëren ...

Zo een perfecte combinatie ... 
Ik kon het niet laten. 

Zelfs het detail van de kamsnaps, kwam niet van mij.
Een match made in space.

Ik ontdekte zo ook een super tof patroontje. Een ideaal t-shirt model voor mijn zonen met grote hoofden. En ook eindeloos combineerbaar.










Over liefde op het eerste zicht gesproken, een klein jaar geleden ontdekte ik een nieuwe blog. Eentje van twee jongens mama's. Eentje die steeds de moeite waard is om te bezoeken. Prachtige naaisels, leuke verhalen en toffe tips. Van het eerste moment was ik fan. 

Deze week vieren An en Eveline hun eerste blogverjaardag met een fantastische give-away
Een deeltje van de prijs is 2 panelen van de prachtige ruimte stof met bijpassende boordstof.

Dus als je hier nog bent, hop waar wacht je nog op? Waag je kans!


 *Love at first sight

Once in a while it hapens to me ..
I fall totally in love
With a fabric

That also happend with the fabric of this shirt. A wonderfull jeans jersey of lillestoff. With an amazing design of Susalabim.

I saw it the first time at the lillestofffestival. Somebody made a perfect shirt with it.

And then I did something that I never do...
Shameless copying.

But hey, the perfect patern, and the perfect fabricc combination. 
I couldn't resist.





maandag 9 november 2015

Een nieuw kasteel voor mijn koning

* scroll down for English*

Deadlines halen, het is niet mijn sterkste kant.
Hoewel zo een naderende deadline de productiviteit drastisch kan verhogen.
Als ze niet te strikt is durf ik ze wel eens te verschuiven ...


Patroon:
Newcastle Cardigan, ik kocht de digitale versie hier

Stoffen:

Knopen:
rommelmarktvonst



Zoals met dit verjaardagscadeautje.

Enkele weken na zijn verjaardag was het klaar.

Maar het werd niet dol enthousiast onthaald.

Eerder met een voorzichtige "mmmhmm, ik weet het toch niet zo goed"
"Het is een rare combinatie, niet gekleed, niet sportief, ... wat is het nu?"

Laat dat nu net datgene zijn dat ik er net leuk aan vind. Sportief, maar toch gekleed en net wat anders.

Mijn koning is nog niet echt overtuigd.

Al draagt hij zijn cadeau wel, als een echte (kasteel)heer, uit liefde voor zijn koningin.
Misschien heeft hij nog wat aanmoediging nodig, dus moest je hem tegen komen laat hem gerust weten wat je er van vindt.











A new castle for my king

Deadlines, are not my strongest side, they can however increase productivity.
If they are not too tightly set in stone... they can be postponed.

That's exactly what happened with this birthday present. A few weeks after his birthday it was ready, but it was not so enthousiastically received.

Rather a carefull "mmmmhmm, I dont know" and "It is a strange combinatien, not dressed up, not sporty, what is it?"

That is what I love about it, a little sporty, but also dressed up and yet something else.

But my king is not yet convinced.

He is wearing his gift, out of love for his queen, like a real castle lord.
Maybe he needs some encouragment. So if you should meet him don't hesitate to let you know what you think of it.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...