zaterdag 18 mei 2013

Oranje fan

Sinds een tijdje hebben wij een Oranjefan in huis. Neen, wij hebben geen Nedelandse roots, en onze relatie met onze Noorderburen beperkt zich tot het regelmatig inkopen doen over de grens en het feest vieren op koninginnendag (omdat wij nu eenmaal op 30 april getrouwd zijn). Toch is het bij onze Nand al oranje wat de klok slaat.

Onlangs in de stoffenwinkel: 'mama ik wil DIE stof!` maar Nand vind ge die dan niet mooier (mama's poging om zijn goesting te sturen) Neen ik wil DIE stof. Hmm, zijn oranje liefde kennende, probeer ik nog eens, deze dan he, die is ook oranje. NEEN mama, ik wil die stof, en plof, de rol met stof lag op ons karreke.

Hmm, hij mag dan wel eens kiezen, maar wat maakt ge nu ins hemels naam voor een jongen in een oranje stof met roze bolletjes. Na een tijdje denken en kleurcombinaties zoeken dan toch maar een muts. Om in dit schone lenteweer zijn oren wat meer te beschermen tegen de wind. (Want voor oorontstekingen heeft onze Nand een abonnement). De combinatie met donker groen, leek me nog een beetje stoer, en dan past de muts nog een beetje bij zijn nieuwe jas.




En zijn liefde voor oranje?

Daarvoor krijgen we dagelijks minstens 1 keer de verklaring te horen:

Oranje mama, want ik woon in de oranje klas!

Dan kunt ge natuurlijk al wel begrijpen waarom ik als mama weer scoorde toen ik hem deze sandalen  had besteld. Instant zonneschijn, toen we de winkel binnen gingen was het bewolkt, we komen buiten en daar was de zon. (misschien moet ik mezelf ook een zonnig paar sandalen kopen, dan blijft ze misschien wat langer)


Nu nog uitgelegd krijgen dat het ook nog warm moet zijn om sandalen te mogen dragen ...


2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...