zondag 12 mei 2013

Monsters "Against the wind"



Al een tijdje wou ik voor onze Nand een jasje maken. Maar ik twijfelde over het patroon, de stof, ...
Dan toch maar aan de slag gegaan met het patroon uit de lente ottobre van dit jaar. Al vond ik het met de klep zakken wat recht. Andere zakken er op zag er al wat beter uit.

De stof, ik zocht een waterdichte vrij stevige stof, maar na een babbeltje met haar ben ik toch voor een groen, licht katoentje gegaan. Het is toch een zomerjasje, het mag ook niet te warm zijn. Waterdicht is in ons Belgiƫnlandje wel handig, dus ben ik nog van plan om dit wondermiddeltje te gebruiken.

Dan de rits, ik had er enkel nog een donker blauwe liggen, maar die pastte niet met de voeringstof die ik voor ogen had. Toen viel mijn oog op de 2 monsterstofjes die ik van de Duitse vrienden van mijn man als kraamcadeautje heb gekregen. (wat ik natuurlijk een fantastisch cadeau vond). De stofjes zijn super voor een een jongen maar nogal druk, perfect voor een voering dus.

Maar dan vond ik het geheel nog wat te saai. Dus nog een beetje monsters flocken en klaar.

Een projectje moet je soms laten rijpen en groeien, soms gaat het zijn eigen weg, maar dat zet je aan tot het vinden van creatieve oplossingen.










MonsterstofjesMicael Miller
Groene stof: Stoffenverkoop Kapellen
Patroon: Against the wind, Ottobre 1/2013



13 opmerkingen:

  1. Heel mooi gedaan! Lekker stoer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leve creatieve oplossingen... Wat een prachtig jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, die is al klaar. En echt supermooi. Goed gelukt met dat waterdicht maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet ik nog doen, ik ga morgen op jacht naar het product, maar ik heb er goede hoop op.

      Verwijderen
  4. Knap gemaakt en heel mooi ! Nand ziet er heel blij uit met zijn nieuwe jas !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt knap gedaan, zeker al die details met de flock en ik onthoud dat je textiel met een product van hd kan waterdicht maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk "monster" jasje lekker vrolijk met al die onverwachtse monstertjes die uit de zak of achterkant te voorschijn komen.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die monsters die zijn gewoon schitterend! Vooral deze die uit de zak komt piepen en het monster op de rug! KNap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel creatief en mooi gedaan. Ik vind het echt prachtig!!
    Dit is zeker een favoriet bij de zoon?

    Sofie
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw deze is superleuk. Ik zou hem kopen moest het in de winkel liggen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...