woensdag 25 september 2013

Bloemetjes van fimo

Een tijdje geleden bestelde ik hier een reeks malletjes voor bloemen. Dit weekend maakte ik eens tijd om mijn oude voorraad fimo boven te halen en wat bloemetjes te maken.

Fimo bloemen

Op zich niet zo moeilijk te maken maar je moet wel even oefenen om de mal goed te vullen en het mooiste resultaat te krijgen. Je klei moet ook goed soepel zijn.

Mallen voor bloemen
Zo zien de malletjes er uit.


De witte probeerde ik eens met een soort klei die je in de microgolf kan afbakken. 
Ooit eens gekregen op een hobbybeurs lag die al lang bij bij hobbyspullen. Eigenlijk werkte die nog beter dan de fimo, ik kreeg er meer details uit.  



De kleintjes ga ik op duimspijkers kleven en de grotere wil ik voorzien van een magneetje. Zeg nu zelf, als je ze zo allemaal samen ziet liggen word je daar toch vrolijk van. 

Ring bloemmetje in fimo


En eentje werd een ringetje ...



18 opmerkingen:

  1. Ooh zo mooi!
    En die ring!!! Wauw zoiets wil ik ook wel (maar dan een geel voor bij mijn winterse okerkleurige kleding)
    Knap, en die je in de oven moet steken welke soort klei is dat?
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Lieve....als dat geen mega tip is van Daisy (Dieuwke en Sietse) is dan weet ik het ook niet meer!
      ;)

      Ne gele ring dus.....

      Schoon zene!

      Verwijderen
    2. hahaha, oei viel da zo hard op! :-P
      t'is echt wel mooi gedaan ook eh.
      Ik word hier enorm vrolijk van. :-)

      Verwijderen
    3. Of zo'n rood magrietje met gele knop ook heel schoon hihihi

      Verwijderen
    4. Awel ik zal er is over denken. Misschien moet ik binnenkort nog eens een lading maken. En tips zijn altijd handig hoor ;)

      Verwijderen
  2. wat ben je toch de creativiteit zelve! Zo mooi! Voor mij mogen ze allemaal oorbellen worden! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Wist helemaal niet dat er zulke malletjes bestaan! Waar heb je die gehaald?? Moet ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow. Nu zie ik de link ineens....sorry, vemoeiende dag gehad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben je niet alleen, hier ook een zware dag achter de rug. (na 3 zwaren nachtjes met de kids)

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Ik bestelde ze via Etsy, de link van de winkel staat bovenaan.

      Verwijderen
    2. Ik gebruikte de link,maar hij blijkt niet meer te werken. Wat was de naam alweer? Ik wil er ook graag bestellen

      Verwijderen
    3. De shop was "happymolds" op etsy maar die lijkt mij niet meer te bestaan. Er zijn nog wel andere etsyshops die zo mallen verkopen hoor. Zoek op "molds"

      Verwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook zo een vorm in siliconen van 4 verschillende formaat roosjes maar kan je soms een zeggen hoe je dat precies doet?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...