vrijdag 14 maart 2014

De stofjes, in Army blue green

Wie had ooit gedacht dat een avondje naaien voor het goede doel, het begin zou zijn van iets moois. Iets waar ik ooit stiekem van droomde. Iets waarvan is zelf niet eens wist dat het een stukje van mijn droom was. Fantastisch is het wanneer dromen hun eigen weg beginnen te zoeken.

Sommigen onder jullie zagen ze al in papieren versie of op de stalen. Maar nu kan ik ze ook hier in volle glorie laten zien:
De Soft Cactus stoffen. Een collectie frisse stofjes, met een reto knipoog. En zo trots dat ik ben. Het was zalig om aan dit resultaat te mogen en kunnen meewerken:

Soft Cactus stoffen Army blue green
Soft Cactus: Army blue green

Toddler Ivy
Lasting Leaves
Puzzled Milly
Wickey Pikes
Tender tulips
Vintage Ferdinand

Even iets meer over de stofjes:
  • de collectie bestaat uit 30 verschillende prints. Ze zullen uitkomen in 10 verschillende patronen. En dit telkens in drie verschillende kleuren per patroon
  • de stofjes zitten ook steeds samen in een kleuren reeks. Dat wil zeggen dat ze onderling perfect te combineren zijn qua kleur
  • er zullen 7 kleuren reeksen uitkomen. Niet telkens met 6 verschillende patronen. Dat varieert per reeks.
  • de ontwerpen zijn gemaakt door Naomi (Soft Cactus) en mezelf (Pieke Wieke)
  • het zijn heerlijke soepele katoentjes van 110gram, 100% katoen
  • er zit een lichte stretch in
  • de prints zijn er op gedrukt door echte vakmannen, de kwaliteit van de print is super
  • ze zijn Oeko-Tex gecertifieerd, wat zoveel wil zeggen dat de stoffen geen schadelijke stoffen bevatten en ze dus ook perfect voor baby's gebruikt kunnen worden
  • ze knippen, naaien, strijken, en zitten zalig! ( ik spreek uit ondervinding )
  • ze zijn verkrijgbaar vanaf half april
  • en het leukste van al, ze zullen zeer schappelijk zijn van prijs!
De eerste kleurenreeks die we jullie tonen is de Army blue green. 
Stoer met toch een dosis zachtheid. 

Debora, toonde hierhier en hier alvast als eerste wat je ermee kan maken. 

Maar als er iets is waar we zeker van zijn is, dat jullie zelf wel zullen weten wat ermee te maken :)


30 opmerkingen:

  1. prachtige stofjes! waar zullen we deze kunnen aankopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :)
      De stofjes zullen te koop zijn bij mij in de (web)shop en op de webshop van Soft Cactus. En waarschijnlijk ook in een reeks bakstenen winkels, maar daarvan weet ik nog niet juist dewelke.

      Verwijderen
  2. Ik vind ze prachtig! Ik kijk er al naar uit om ze te kunnen kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn echt heel schoon. Ik kijk al uit naar de rest. En naar het moment dat ze te koop zullen zijn! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd dames, schitterend werk!
    Ik heb bij Naomi de staaltjes al gezien en ik ben heel grote fan :)
    Dat het maar snel april is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan niet wachten Lieve, ze zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Toch ook wel een beetje mijn droom ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi ... Op welke breedte te verkrijgen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu dacht ik dat ik alles had vermeld, niet dus :) De breedte zal 145cm zijn. Kan dus ook perfect voor lakens.

      Verwijderen
  8. Ik zie heerlijke jurkjes voor me.... mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super, ik kijk er al naar uit! Nog snel plaats maken in de stoffenkast!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik zit er al op te wachten sinds de blogmeet :-) heb zelfs mijn stoffenbudget opgespaard hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow ziet er heel mooi uit, veelbelovend. Als de prijs ook nog meevalt wordt dit gegarandeerd een topper.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhhhhh, SCHOON!!!!!!
    Wanneer?
    wat ik héél erg leuk vind, is dat de stofjes bij elkaar gaan passen en dat mis ik nu af en toen :-)
    gr
    an

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig. Mijn man is militair, haaaaat army blue & green, maar dit zal ie daarmee wel niet in gedachten hebben gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. joeeeehhhoooeeee soooo excited!!! Super gedaan meisjes!

    Ben al halverwege mijn Soft Cactus jurkje ;-) Ik breng het morgen mee ok?!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi , kan echt niet wachten , :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De stoffen zijn er alleen in katoen toch? Ik zou het super vinden als ze ook in tricot zouden verschijnen.
    Ik heb nu een aantal katoentjes gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...