woensdag 20 mei 2015

Want Ge(s)tikt zijn is zo fijn!

* scroll down for English *

Vorig weekend was Top!
Net zoals vorig jaar trokken wij er op uit voor stevige dosis naaiplezier.



Zalig was het, daar in ons Kasteel.
Een heel weekend lang ongestoord, naaien, babbelen, zot doen, slapen (toch ook een beetje), snoepen, foto's nemen, ...
Niets moet, alles mag!



Zoals Vee het zo mooi beschreef:
Wat het vorig jaar aftasten was.
Was dit jaar thuiskomen.

Thuiskomen bij een bende wijven.
Allemaal topmadammen, met de stevige dosis zelfrelativering en met allemaal de nodige steekjes los.
I love it!








Mijn naailijst was zoals altijd groter dan wat haalbaar was.
Mijn afgewerkte naaisels zijn niet zo talrijk. Dat komt deels door de tijd die ik doorbracht met mijn tornmesje, maar vooral omdat ik het gewoon ook heel gezellig vond met iedereen een praatje te maken in m'n pop-up winkeltje.

Omdat ik ook nood had aan iets snels en afgewerkt maakte ik nog eens een vlindertrui voor mezelf.
Deze keer in een gebreid stofje. Een stofje vol met, zoals onze jongens het zo lief zeggen, "PiekeWiekes".



Patroon: 
Vlindertrui, zelfgetekend
Stof:


Nog een voordeel van een weekend onder bloggers is dat niemand raar kijkt wanneer je nog perse foto's wil voor je blog. Integendeel ze helpen je graag. Dankjewel Sarah voor het nemen van de foto's!



Een speciale dank je wel gaat toch ook naar Daisy en Sofie. Zij verwenden ons met rijkelijk gevulde goodiebags.
Een beetje jaloers? Ga dan vlug naar hun blogs, zei geven namelijk de laatste goodiebag weg.



En natuurlijk ook een dikke dankjewel aan alle sponsors van de goodiebag:

Naaiwinkel Turnhout Mariën – Hendrikx: boekjes inspiration en paarse tas
Knip en knippie: 2 knips en 1 knippie met bijlage
Guetermann: reclame tijdschriften met collectie
Soft cactus: lintmeter in sleutelhanger
Lolalilie: DIY pakket
Den depot: bon 5 euro + stofklemmen in verschillende kleuren + stof
Fournituren.nl: kortingsbon 15%
Pidy: kookboek ‘Claudia kookt buiten’
Lanalotta: rolletje stof
Lillestoff: 3 rollen tricot (elk 1 meter ongeveer) + rolletje tricot
Pieke Wieke: boordstof/tricot + gestikt wijvenweekend pin
Stofuiltje: bon 5 euro + tekenkrijt
Poppies: koeken
La maison victor: nieuwste LMV editie (mei-juni 2015) en extra boekje met naai-ideeën (bijlage), lente editie 2014
Hotstof: bon 5% korting, fournituur (verschillend per zakje) en zakje kamsnaps
Kersenpitje: stof en fournituren
BNP fortis Paribas: draagzak
Jules Destrooper: doos Florentines
Mon depot: rol stof
Stoffenstraat: rol stof
Something naais: bon 10% korting en rits
Juffertje uil: bon 10% korting en draagzak (wel uitverkoop momenteel)
Stofopzolder: Bon 20% korting
Littlevixen: bon gratis verzending en fournituur (biais of paspel)
Lieselove: stof
Larlotte: pakketje met schaar, zoommaatje, kopspelden en doosje voor spoeltjes.
Sjiekebiele: bezoekers op zaterdag 9 mei kregen 20% korting
Huisje creatief : bedeltje


* English *

Past weekend was so great.
With 15 other sewingbloggers I went to a castle.
To sew, to chat, to sleep (a little), to have fun!
Last year we were all new to each other, but this year it felt like comming home. 

I had a big sewing list, but did not sew that mutch. It was too mutch fun chatting with everybody in my little popup shop (and I also spend a lot of time with my seamripper)

Daisy and Sofie supprised us with a big goodiebag filled with al lot of nice sewing stuff.
So I would like to give a big thank you to them and the generous sponsors!

14 opmerkingen:

  1. Iedereen heeft zich blijkbaar heel goed kunnen uitleven daar in Brugge! Leuk dat er zoveel mooie naaisels van gekomen zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook heel leuk om zo de hele tijd de mooiste naaisels rond om je te zien ontstaan.

      Verwijderen
  2. :) chance dat uw winkel mee was hihi
    uiteraard was jij zelf ook onmisbaar hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ah ja anders moesten jullie je stofjes zelf knippen ;)

      Verwijderen
  3. Het was toch zo zalig hé. Ik heb me redelijk kunnen in houden in je winkeltje. Redelijk zei ik. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben heel blij dat jou winkeltje erbij was! Want thuis vertrok ik met een overvolle koffer vol goodiebags en voor mijn spullen was nog weinig plaats.
    Dus bij het inpakken van de reiskoffer dacht ik steeds ok, geen vlieseline want die heeft Lieve bij, Geen stof voor tasje want die heeft lieve bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, en ikke maar denken, ik moet dat meenemen, want Daisy heeft er geen plaats voor ;)

      Verwijderen
  5. fan van u nieuwe trui :-) die moet je in Genk dragen ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve, dikke dikke merci voor al jouw goede zorgen (en niet alleen op stof- en fourniturenvlak !)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er echt geslaagd uit!!
    Ik was toen op femmablogweekend dus we moesten keuzes maken ... Hopelijk komt er een vervolg van dit hier, zier er fantastisch uit!!
    #jaloers

    Liefs
    Unique Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...