zondag 6 juli 2014

Hij wordt nog steeds astronaut...

Later wordt hij astronaut, dat vertelde ik al eerder. Het verbaasde me dus niet dat hij een ruimteschip bestelde voor op zijn nieuwe T-shirt.
Ik maakte eens een versie met raglan mouwen, waartussen de naad een elastische paspel werd verwerkt. Dit was de eerste keer dat ik zo een paspel gebruikte, maar zeker niet de laatste. Het geeft precies het extraatje dat ik voor ogen had.


Patroon: Ottobre
Stof en fournituren: Pieke Wieke
Uni tricot, kobaltblauw en turquoise







Toen ik de vraag kreeg of wij het boek "Alex de Astronaut" wilden testen, werd er hier geen moment getwijfeld. Een leuk interactief boek, waar door gebruik van een app op je smartphone of tablet, het personage tot leven komt.
Het boek belandde in onze brievenbus, en toen kwam ik tot de conclusie dat de app niet bestaat voor windows phones. Geen probleem, we nestelden ons in de zetel en het boek werd voorgelezen. Eigenlijk werd het digitale deel helemaal niet gemist. Het is een mooi verhaal over angst, vriendschap, vreugde en verdriet. De mooie kleurrijke tekeningen spraken zo al tot de verbeelding van onze Nand.

Boek: Alex de Astronaut, uitgeverij Ballon media

Omdat we het leukste deel van het boek natuurlijk ook wilde testen gingen we op zoek naar een "Ipad" date. Zo gingen we na schooltijd op bezoek bij Nand zijn vriendje, om Alex uit het boek te laten komen. Het boek werd gelezen er werd geluisterd naar het sterrenlied, verstoppertje gespeeld met Alex. Maar halverwege het boek bleek dat de jongens liever met elkaar speelden dan met hun nieuwe digitale vriendje.

Toch kreeg ik van Nand regelmatig nog de vraag of we Alex nog eens uit het boek konden toveren. Ondertussen zijn wij ook toegetreden tot het tablet tijdperk. Vrijdag toen de kleine broer in bed lag, nestelden we ons voor een rustmomentje op het terras. Deze keer met meer succes. Onze Nand zong en danste zelfs mee met het sterrenlied, speelde verstoppertje met Alex en na een beetje oefenen kon hij zelfs op de foto met Alex.







 Wat vind onze Nand nu van het boek? Ik vroeg het hem, en dit was zijn antwoord: "Mama ik vind het een kei kei kei leuk boek."

Alex en Karel zullen deze vakantie hier dus wel meer voor een rustmomentje zorgen.



20 opmerkingen:

  1. Knappe jongen met een cool t-shirt en een leuk boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto die voorlaatste ... Leuk dat hij zo een mooie dromen heeft en mama bijpassende shirts maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal mijn ding, de kleuren , de paspel, de raglanmluwen, de flock ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! De mouwen, de paspel en flock... dat zal daar wel een gelukkige astronaut zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhhh, zo schoon zeg!! Zelf een t-shirt maken, daar zou ik geen begin aan weten! Zo een schoon ventje dat jij daar hebt.... :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) <3 Een T-shirt is echt niet moeilijker dan een tas of een schoon kleedje hoor ;)

      Verwijderen
  6. heel mooi t-shirt jong! en zo tof dat boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer tof en zeer stoer! Dankzij het mooie boek en zijn super outfit wordt hij zeker en vast een geweldige astronaut!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Paspel doet wonderen.:-D Ik ben er sinds kort ook fan van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die elastische paspel maakt het helemaal af, ik moet dat toch ook eens dringend uittesten. Schoon t-shirt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel tof! Die van mij wordt Sinterklaas. Vind ik persoonlijk iets minder om op een t-shirt te dragen. Tenzij in december natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kei tof shirt, die paspel past er perfect bij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super!! en oh, je verkoopt oranje elastisch papel!!! ik moet dringend eens nadenken over nieuwe shirts voor de jongens hier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooi shirtje!! Waar kan ik mij zo eentje aankopen? ;-)
    echtwaar precies eentje vanuit de winkel! (maar deze is dan wel mooier afgewerkt) :-)
    Leuk boek ook precies :-) vanaf welke leeftijd is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel schoon t-shirtje... Nandje zal wel content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...